Alanya Çarşısı Türk Turizminin Milli Sancısı

Alanya Çarşısı Türk Turizminin Milli Sancısı
 Yazar / Alanya Medya
Alanya'daki belediye başkanlarının her yıl belli yatırımlar yaparak yenilemeye çalıştığı çarşı neden Türk turizminin sancısı haline geldi?

Alanya'da bulunan çarşı şehrin tüm tarihine, doğal güzelliğine İnat edercesine turistlerin ilgisini çekmiyor ve herhangi bir yerin ortalamanın altında bir alışveriş sokağına benziyor.

Örnek verecek olursak mankenlere giydirilmiş çakma kıyafetlerin olduğu, etrafında birbirine benzemeyen Akdeniz mimarisinden bihaber şekilde inşa edilmiş koca koca sıvasız boyasız binaları, tüp ateşinde pişen döneri, arada bir çığırtkanlık yapıp turistlere 3 liralık ürünü 10 liraya satmaya çalışan bazı açıkgöz tüccarları saymazsak çarşımız harika.

Özellikle çarşıda bulunan dükkanların mimari açıdan birbirleri ile hiçbir benzerliğinin olmaması ve belediyenin tüm süsleme çalışmalarına rağmen turistlerin ilgisini çekmiyor olması turizmden elde edebileceğimiz gelirin bir kısmını kazanamamamıza sebep oluyor.

Çok uzağa gitmemize gerek yok Yunanistan'da bulunan hediyelik eşya dükkanlarını, restoranları turistik anlamda nasıl düzenlemişler bir bakın. Şimdi bizim aklımıza düzenleme deyince boyayı badanayı betonu kireci yıkıp oraya plaza iş hanı dikmek geliyor ama artık turizm geleneksel motiflerle dikkat çekiyor.

Özellikle çarşıda Türk mutfağını tüm incelikleri ile müşterilerin beğenisine sunacak nitelikte mutfak sanatı diyebileceğimiz dünya standartlarında restoranlarımızın olmaması da büyük kayıp.

Alanya Medya / ÖZEL HABER

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.